onsdag 2 april 2014

Hej!

Nu är det sista veckan i Österrike. Och jag befinner mig just nu i den klass där jag var första veckan under min praktikperiod i Step by Step Klasse.
Det som har hänt under de senaste dagarna är bl.a. att jag har varit med eleverna på utflykt till lekplatsen. Detta var mycket glädjande för mig, då det var första gången under min praktik i Österrike som några elever överhuvudtaget varit utomhus och lekt.
Så gårdagen då detta skedde blev en helt underbar dag med lek på lekplatsen och intagande av Jause(mellanmål) ute i solen i den fina naturen. Tråkigt att barnen inte får spendera fler skoldagar på detta vis kan jag känna! Har försökt att så lite frön i tankarna hos lärarna om att utelek är nyttigt på många sätt men jag vet inte om budskapet gick hela vägen fram...

Idag har det också varit en fin dag, även om vi varit inomhus hela dagen. Eleverna har arbetat med sina olika uppgifter bl.a. med att göra påskpynt i form av påskharar i papper. Blev väldigt fina påskharar detta då eleverna fick sätta lite egen prägel på designen, jag fick bl.a. se en ninjapåskhare väldigt cool må jag säga. Får se om jag kan ta nån bild på denna hare nu i dagarna så att ni får se. Ja, annars är det som vanligt här i Österrike dagarna rullar på och det är roligt att följa eleverna och deras upptåg.

/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar