onsdag 2 april 2014

Hallo!
Skönt sommarväder här i Bad Ischl. Sol och en 20 grader. Smörblommor mm blommar! Fritiden tillbringas ute på alla vandringsleder som finns här i Bad Ischl. Igår var jag uppe på berget Katrin, där det ligger en slottsruin.
Burg Wildenstein.

Jag har idag jobbat med eleven på förmiddagen. Jobbat mycket med att det är ny månad nu. Lagt månadspussel och tränat att skriva av April på datorn.
Igår när det var gymnastiklektion så blev det ingen sinnes-, rörelse-hinderbana utan på morgonen hade det huxflux kommit fram en cykel till den här eleven från skolans förråd(jippi).

Jag ser det som härligt att det gjorts en ansträngning till att han också skulle vara med på ungefär samma aktivitet som de andra. Så det gick inte att cykla med upp i bergen med de andra men cykla blev det :)
Jag, assistenten och eleven gick ner från berget skolan ligger på till en annan skola som har en plan, asfalterad skolgård och så gjorde vi en bana med koner.
Jag märkte att det gick lättare att cykla om vi gjorde mopedljud, så vi "brummade" oss igenom eftermiddagen.
Jag försökte plantera en idé om att kolla upp trehjulingar för vuxna så eleven skulle kunna cykla helt självständigt på sin cykel.

Får se vad som händer. Jag har en lapp med saker jag inte har hunnit prata om än med handledare och assistent. Bara två dagar kvar och jag har några nyfikna, öppna frågor kvar än som jag inte ställt. Jag upplever det som inte helt lätt att påbörja samtal, jag avbryter alltid ett annat samtal på tyska när jag undrar något. Det är svårt att vara spontan utan först måste jag avbryta och be om det går bra att prata lite, ex."hur fungerar den övningen med klockan osv" när all personal pratar tyska med varandra.
Jag har inga problem att prata den tyska jag behöver med eleverna men när det gäller att ställa frågor om tankar, material och pedagogik är det svårare. Och varje gång jag börjar prata på engelska så avbryter jag något som jag inte allltid vet om det är småprat eller en allvarlig viktig diskussion.
Jag får övat på att ta plats här nere./ Jenny



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar