fredag 4 april 2014

Zurück nach Schweden

Idag var det dags att säga hej då.
Känns alltid konstigt att lämna något som varit vardag känner jag. Efter att jag sagt hej då till klassen jag varit i nu i fyra veckorna satte jag mig på tåget till Bad Goisern.
Det var där jag var i en integrationsklass första veckan. Det var jätteroligt att träffa eleven jag jobbade med där igen.
Vi diskuterade handys (mobiltelefon) och jag fick veta mer om cad-programmet han jobbar i eftersom jag trillade in på geometrilektionen.

Nu ska vi snart lämna Ischl bakom oss och dra till Salzburg där vi flyger ifrån i gryningen. För andra som vill åka hit till Salzkammergut (regionen runt Bad Ischl) så kan vi tipsa om att det kan vara billigare att flyga till München och sen ta tåget till Salzburg och sen buss till Ischl eller varsom här i alperna- fint landskap överallt.  
Finns supermysiga och billiga regionaltåg här.

/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar