tisdag 4 mars 2014

Hej :D

Jag, Madeleine, är på en verksamhet (instution) för människor med demens/alzemiers. En stor del av tiden här (än så länge), har jag tagit del av träningsprogram för att motverka demens/alzemiers för äldre människor. Det är mycket givande att få vara en del av det, eftersom att jag lär mig många nya tekniker för att träna korttidsminnet.
De två kommande veckorna, kommer jag att vara med i ett projekt, som består av att anhöriga och patienter besöker Bad Ischl för avkoppling och träning. Avkopplingen är framför allt för de anhöriga, då de ska avlastas från sin partner (patient) och njuta av omgivningen, shopping, spa mm. De fungerar som en personlig assistent i vardagen och därför får de en möjlighet att "koppla av" i två veckor.
Patienterna får också avkoppling i form av minnesträning och  miljöombyte.
Jag kommer att vara med under dessa två veckor och får ta del av detta. Det ska bli mycket spännande!

Vänlig hälsning/ Madeleine

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad det ser trevligt ut. Ni kom tydligen rätt in i en traditionell karneval, bra timning!
    Kör hårt med full fokus på praktiken
    många kramar
    Pappa Dick och Lillvor

    SvaraRadera