torsdag 27 mars 2014

Hej!

Nu har tiden rusat iväg!
I morgon är min sista praktikdag och då skall jag träffa min handledare för att få betyg och utvärdera praktiken.

Som jag skrev tidigare, slutade projektet i fredags (21 mars) vilket var mycket tråkigt. Jag kände att jag fick ut mycket av att vara med i projektet och lärde mig rutinerna snabbt. Dessutom var personalen trevliga och jag kände mig som en i gruppen. Det blev ett fint och sentimentalt avslut!

Nu är dock projektet slut och den här veckan ser likadan ut som den första veckan här i Bad Ischl. Med det menar jag att jag får vara med i olika grupper och ta del av olika träningsprogram. Dock så är det svårare för mig att hoppa mellan olika grupper, på grund av att jag inte hinner lära känna varken personalen eller deltagarna. Det har därför gjort det svårt för mig att komma in i gemenskapen och gjort det svårt för mig att se någon förändring/ utveckling hos deltagarna.

Min så kallade handledare här i Bad Ischl, har dock inte varit någon handledare utan snarare som en chef. Det har varit synd eftersom att hon inte har varit med och sett mina kvaliteter. Hon har snarare suttit på sitt kontor och kontrollerat att jag har gått till praktiken.
Jag hoppas att hon har pratat med personalen i projektet och även övrig personal, så att hon får en uppfattning om min tid i Bad Ischl.
Det ska bli spännande att få reda på vilka intryck jag har givit henne.

I morgon är som sagt min sista praktikdag, vilket också innebär min sista dag här i Bad Ischl.
Jag kommer att resa härifrån med blandade känslor. Saknaden av bergen, luften, vädret (vi har varit med om alla fyra årstiderna på en månad), tilliten mellan människor i Bad Ischl och naturen, kommer att vara stor!
Dock längtar jag efter "den svenska kulturen" med avslappnade människor, mer nyanserade människor, människor som är öppna för andra kulturer och läggningar! Jag längtar också efter svenska språket och flytande kommunikationer :)


Min resa till Österrike/ Bad Ischl har varit underbar och jag rekommenderar ett besök hit!

Nu tackar jag för mig :D HEJ DÅ!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar