lördag 8 mars 2014

Internationaler Frauentag 8 März

Idag, är det internationella kvinnodagen. Jag har försökt ta reda på vad som händer men har bara hittat någon kvinnoträff i Wien samt rabatt i någon kvinnoklädesbutik. 
 Inga demonstationer idag alltså. I förskolan hade de pratat om Frauentag sa Sara och barnen skulle ge något till sina mammor idag. Alltså lite mer som Mors dag. 

Igår, fredag, gick eleven jag assisterar till lunch och ämnena som var på schemat var bla. Geometri. Jag blev visad av hen hur det går att göra olika beräkningar i ett CAD- program på datorn. Det var nytt för mig och ja, jag blev störtimponerad. Kändes mer som ingenjörsnivå. Fast här har eleverna geometri som ett eget ämne så antagligen bara svårt för mig.

Idag skiner solen över Ischl och läge för en morgonpromenad, frigående hönor och hästar  några kvarter bort som jag tänkte besöka.  Schönen Tag noch!   Ha en fortsatt bra dag! /Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar