måndag 10 mars 2014

Hej!

I fredags avslutades min första vecka i förskoleklassen. Jag tackades då med en chokladask, ett fotoalbum innehållande foton på mig och barnen som tagits under veckan och  bilder som barnen hade ritat, samt en väldigt fin blomma för att hedra internationella kvinnodagen.
Jag blev mycket rörd och fällde en tår då det kändes jobbigt att lämna barnen, men jag tror och hoppas att jag kommer att få vara där under min sista praktikvecka, så det känns bra att få träffa dem mer innan jag åker tillbaka till Sverige.

Haft en underbar helg med vistelse på EurothermenResort under lördagen. Det är ett spa där man bl.a. kan bada jacuzzi, få massage och bada olika typer av bastuformer. I Österrike badar tydligen kvinnor och män bastu nakna tillsammans och jag följde därför ordspråket ta seden dit man kommer och bastade då naken med massa okända människor.
Väldigt skum upplevelse till en början, men efter ett tag vande jag mig och det var inga konstigheter.(Har tyvärr inga bilder att visa från denna vistelse :P!)

Under söndagen gick vi en långpromenad helt wunderbart! Kommer att lägga upp bilder så att ni får ta del av moder jords underverk här i Bad Ischl.

Idag har jag varit i den nya klassen där jag ska vara under tre veckor framöver. Det är en grupp med barn och ungdomar som behöver olika typer av individuell stöttning för att ha möjlighet att utvecklas. Något som betonas starkt i samspelet med eleverna är vikten av kommunikation. Att som omgivning skapa möjligheter för eleverna att genom olika kommunikationshjälpmedel kunna uttrycka känslor, göra val, få en uppfattning om vad som ska ske och allt vad mer vi som människor behöver kommunicera med varandra om.
Det har varit roligt och intressant att få vara delaktig i undervisningen och jag ser fram emot följande veckor.

Nu har jag skrivit tillräckligt för idag. Ha det gott!
Hejsvejs! /Sara :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar