måndag 10 mars 2014


Hejsan :)

Då är det en ny vecka och det så kallade projektet har börjat!

Igår (söndag) träffade jag alla som skulle vara med i projektet: patienter, anhöriga, min handledare, sjuksköterskor och de som arbetar med träning för att motverka demens/alzeimers.
Söndagen gick ut på att välkomna alla deltagare (patienter) och anhöriga med en välkomstdrink. Efter det stod middagen redo. Jag blev förvånad över att några kunde prata engelska, det var roligt och behövdes eftersom att språket är svårt.

Idag (måndag), träffade jag först alla som arbetar med projektet, efter en stund kom alla patienter och det första träningspasset kunde äga rum. Träningen började med att vi kastade tre "badbollar" mellan varandra, det för att träna reaktionsförmågan och för att ha roligt!
En sak som är mycket positivt är att de kvinnor som arbetar med projektet är noga med att jag ska förstå vad som händer i schemat och översätter till mig det som de talar om för deltagarna och de anhöriga. Det känns bra att de vill göra mig delaktig!

Dock så uppskattar jag inte arbetstiderna 8.45-17.30, det är mycket lång tid och är intensivt. Sen vet jag inte riktigt vad som förväntas av mig.

Kommer med mer info så småningom :) Auf Wiedersehen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar